DCASL Logo

Pravidla a systém Děčínské amatérské squashové ligy

DCASL


První pravidla pro tuto amatérskou ligu byla sepsána dne 9. února 2013, od té doby se několikrát měnila s cílem zlepšit fungování ligy - poslední úprava je z 26.09.2021 a je platná pro 13.sezónu.

Nejdůležitějším pravidlem je slušné chování a respektování protihráčů (spoluhráčů). Hráči, kteří toto základní pravidlo nebudou respektovat, budou nuceni ligu opustit.  

 

§1 OBECNÁ ČÁST

Každý hráč je povinen se seznámit s těmito pravidly a řídit se jimi. Neznalost pravidel neomlouvá. Na dodržování pravidel ligy dohlíží předseda ligy a všichni ostatní, kteří upozorňují předsedu na nedodržování pravidel. Každý z hráčů může navrhnout předsedovi úpravu pravidel nebo podat jakýkoliv jiný návrh na úpravu systému ligy. Předseda návrh zpřístupní (přednese na setkání, zašle emailem a nebo vyvěsí na stránkách ligy) všem aktivním hráčům v dané sezóně. Každý hráč tak bude mít možnost se s tímto návrhem seznámit a každý hráč bude mít příležitost vyjádřit svůj názor prostřednictvím hlasování skrze webový formulář. Pokud návrh v hlasování schválí nadpoloviční většina hlasujících, dojde k úpravě pravidel nebo k přijetí návrhu na úpravu ligy a všem hráčům musí být úprava oznámena prostřednictvím webových stránek ligy včetně výsledku hlasování. 

 

§2 SYSTÉM LIGY

Liga je tvořena hráči, kteří jsou rozděleni do tabulek po 5 hráčích viz §4-TABULKY. Pro 11. sezónu platí startovní seřazení dle aktuálního umístění z 10.sezóny. Noví hráči jsou řazeni vždy na poslední místo poslední tabulky dle termínu jejich registrace do ligy. Každé hrací kolo trvá jeden kalendářní měsíc. Za vyhrané utkání obdrží hráč do tabulky 3 body. Pokud vyhraje hráč nad soupeřem v rozhodujícím 9 setu, získá 2 body, prohra v 9 setu je za 1 bod, porážka je oceněna 0 body. Více o 9 setu v §11-SKÓRE. Rozhodujícím ukazatelem v konečném pořadí po dohrání každého kola je na prvním místě počet bodů daného hráče, v případě shody je určujícím ukazatelem rozdíl v počtu vyhraných a prohraných setů a pokud by ani toto nepostačovalo, rozhoduje vzájemné utkání v tomto kole. Např. 2 hráči budou mít shodný počet 12 bodů. Na sety bude mít první hráč skóre 24:10, druhý hráč 19:8. Lepší je tedy hráč s větším rozdílem vyhraných a prohraných setů. V tomto případě tedy hráč se skóre 24:10. Pokud by měl ve stejném příkladu druhý hráč skóre 22:8, přesto skončí lépe hráč č. 1 díky většímu počtu vyhraných setů. Pokud ani toto nerozhodne o postavení hráče v tabulce, přijde na řadu výsledek vzájemného utkání v daném kole. Pokud by spolu hráči v tomto kole nemohli zápas odehrát, bude pořadí hráčů určovat los. Všichni hráči jsou povinni vyplnit nutné údaje (jméno, příjmení, datum narození a telefon) ve svém profilu na webových stránkách ligy, ostatní údaje jsou dobrovolné a slouží k rychlému představení hráče. Liga se technicky skládá ze dvou systémů hodnocení. Prvním jsou zmíněné tabulky, které slouží k porovnávání hráčů dle jejich výkonnosti mezi sebou a jejich následnému rozřazení pro další kolo na základě jejich umístění v dané tabulce. Druhým je žebříček všech hráčů, který řadí hráče dle kumulativně získaných bodů během celé sezóny a slouží k porovnání všech hráčů dle jejich výkonnosti za celou sezónu.

 

§3 HRACÍ KOLO

Hracím kolem je vždy jeden kalendářní měsíc. Technicky začíná hrací kolo rozlosováním jednotlivých hráčů do tabulek v 00:01 1.den v měsíci a končí ve 24:00 poslední den v měsíci. V této době je potřeba zadat výsledky všech odehraných zápasů všech hráčů daného kola. 1.hrací kolo začíná 1.10.2021

 

§4 TABULKY 

Každá tabulka obsahuje 5 hráčů, pouze poslední tabulka může pružně obsahovat 3 - 7 hráčů. První dva hráči v každé tabulce postupují o jednu tabulku výše. Výjimkou je 1.tabulka, kde hráči nemají kam výše postupovat. Hráči, kteří se umístí v daných kolech na 3.místech v tabulkách, zůstávají na svých místech. Poslední dva hráči v každé tabulce sestupují o jednu tabulku níže. Výjimkou je pak poslední tabulka, kdy poslední dva hráči v poslední tabulce již nemají kam sestoupit a v této tabulce zůstávají. Poslední tabulka je specifická a může obsahovat 3 - 7 hráčů, aby byla zajištěna motivace hrát o první dvě místa, která postupují směrem vzhůru o tabulku výše. Pokud by měl do tabulky přijít 8. hráč, automaticky vzniká tabulka o 5 hráčích a vzniká nová poslední tabulka se 3 hráči, kde je opět motivace hrát o postupové umístění. Pokud by toto řešení poslední pružné tabulky nebylo, mohla by nastat situace, kdy v poslední tabulce budou pouze dva hráči a bez jakékoliv snahy a motivace by museli automaticky oba dva postupovat směrem vzhůru. 

 

§5 HLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ LIGY

Výsledky je nutné zadat na webové stránky po přihlášení v sekci Moje zápasy nejpozději do půlnoci posledního dne v měsíci, kdy se kolo hraje. Pokud tedy bude hrací kolo v říjnu, pak je poslední možností zadání výsledku ve 24:00:00 31.10. Vždy 1 minutu po půlnoci prvního dne v následujícím měsíci systém automaticky uzavře zadané výsledky a automaticky rozlosuje hráče v tabulkách pro následující kolo. Výsledek může zadat kterýkoliv z hráčů a pravidla nikterak nevymezují, který z hráčů tak má učinit. V lize vycházíme z aktivního přístupu všech hráčů a logicky tak výsledek zadává ten hráč, který má zájem získat body. Pokud nastane situace, kdy hráči zápas odehrají, ale ani jeden hráč nezadá výsledek, nemůže tento výsledek být systémem započítán a hráči tak nezískávají body ani v tabulce ani v žebříčku. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel. 

 

§6 ŽEBŘÍČEK

Žebříčkem se rozumí jedna tabulka o celkovém počtu všech hráčů ligy. Umístění v tomto žebříčku je dáno kumulativně nasbíranými body v rámci celé sezóny. Body se vypočítávají jako součin vyhraných setů v daném kole x koeficient příslušné tabulky, ve které se hráč v tomto kole nacházel. Veškeré početní úkony jsou plně automatizované a hráči se starají pouze o zadání výsledků.

 

§7 KOEFICIENTY

Každá tabulka má v tuto chvíli přiřazen svůj koeficient, kterým je násoben počet vyhraných setů hráče v každém kole. Aktuálně zvolené koeficienty pro 13. sezónu jsou nastaveny následovně:

 1. tabulka - koeficient 100

 2. tabulka - koeficient 67

 3. tabulka - koeficient  44

 4. tabulka - koeficient  30

 5. tabulka - koeficient  20

 6. tabulka - koeficient  13

 7. tabulka - koeficient  9

 8. tabulka - koeficient  6

Tímto způsobem výpočtu by mělo být zajištěno seřazení hráčů dle jejich kvalit. Úkolem je získat co nejvíce bodů v tabulce a z prvního nebo druhého místa každé tabulky postoupit do dalšího hracího kola o tabulku výše, kde je lepší koeficient a každý set má v tomto kole větší váhu. Lepší hráči budou stoupat do výše umístěných tabulek a budou za své výkony získávat větší počet bodů. Naopak slabší hráči budou sestupovat směrem dolů a za stejný počet vyhraných setů budou mít trochu menší bodový zisk. To znamená, že v žebříčku budou slabší hráči řazeni pod těmi silnějšími ačkoli mohou mít stejné počty vyhraných setů, což je logické a férové. Pro 11. sezónu byly koeficienty zvoleny tak, že je mezi dvěma tabulkami rozdíl vždy 1,5 násobku koeficientu v předchozí tabulkce. Tyto koeficienty jsou pak zaokrouhleny. V praxi očekáváme, že se hráči během prvních několika hracích kol umístí v takové tabulce, která jim bude odpovídat vzhledem k výkonnosti spoluhráčů z téže tabulky. Hráči se pak budou nejspíše pohybovat nahoru a dolů mezi dvěma až třemi tabulkami, což jim zajistí výborné podmínky pro kvalitní hru a skvělé možnosti se zdokonalovat, protože se na kurtech budou potkávat s dalšími třeba 8-15 soupeři podobných kvalit, ale rozdílných herních stylů a nálad. 

 

§8 INICIATIVA HRÁČŮ 

Všichni hráči jsou si rovni svými právy a povinnostmi. Nerozlišujeme hráče na domácího a hosta a v systému se opíráme o aktivní přístup všech hráčů. 1.den v měsíci bude na webových stránkách ligy rozspis hráčů v jednotlivých tabulkách na aktuální hrací kolo. Hráči ihned uvidí všechny zápasy, které musí s jednotlivými protihráči v daném kole odehrát. Je na každém, aby zkontaktoval soupeře s žádostí o domluvení termínu. Hráčům je v tomto umožněna absolutní volnost. Všechny zápasy lze odehrát v jednom dni nebo si je rozložit v rámci celého měsíce dle domluvy s jednotlivými soupeři. Všichni hráči by měli mít aktivní přístup a měli by se snažit se vzájemně začátkem měsíce domluvit, protože systém neumožňuje realizovat dohrávky zápasů. Co se nestihne odehrát v daném kole, to již nemůže být odehráno později. Body tak lze získávat pouze v řádně odehraných zápasech jednotlivých kol.

 

§9 DOMLUVA UTKÁNÍ

Na stránkách ligy jsou všem hráčům po přihlášení zpřístupněny kontakty na všechny hráče a všem je doporučeno, aby si uložili čísla na hráče, se kterými je reálné, že se s nimi mohou v následujících měsících na kurtu potkat. Každý hráč by měl začátkem měsíce oslovit své soupeře, se kterými má v daném kole hrát, aby si domluvili termín společného utkání. Pokud se hráči vzájemně nezkontaktují, neodehrají spolu žádný zápas a tudíž nezískávají žádné body ani do tabulky ani do žebříčku hráčů viz §6-ŽEBŘÍČEK. Pokud je jeden hráč aktivní a snaží se zkontaktovat soupeře, tak po druhém neúspěšném kontaktu tuto skutečnost oznámí předsedovi prostřednictvím emailu. Pokud by se do konce měsíce nepodařilo druhého hráče zkontaktovat nebo si řádně domluvit termín zápasu, bude zápas zkontumován ve prospěch aktivního hráče. Pokud je utkání domluveno a jeden z hráčů bez omluvy nedorazí, je zápas zkontumován 8 : -8 ve prospěch aktivního hráče, tedy toho, který na kurt řádně dorazil. Pokud se hráč včas omluví, je možné, aby si hráči domluvili náhradní termín a utkání řádně v hracím kole odehráli.

 

§10 BALONEK

Všechny ligové zápasy se hrají s balonkem se dvěma žlutými tečkami. 

 

§11 SKÓRE

Zápas se hraje na 8 setů, pokud však hra skončí výsledkem 4:4, hraje se rozhodující 9 set, který je oceněn 1 bodem do tabulky navíc. Hra tak může skončit těmito výsledky (8:0, 7:1, 6:2, 5:3, 5:4 nebo 4:5 atd). Každý set se hraje do 11 bodů. Hráč, který jako první získá 11 bodů, vyhrává hru, s výjimkou situace, kdy je stav 10-10. V takovém případě hra pokračuje dále, dokud jeden z hráčů nezíská vedení o 2 body. Bod mohou vždy získat oba hráči (nehrajeme tedy na ztráty). Pokud podávající vyhraje výměnu, získá bod a dále podává, vyhraje-li výměnu přijímající, získá bod a stane se podávajícím.

 

§12 ZAHŘÍVÁNÍ

Před začátkem zápasu se mohou oba hráči po dobu 5 minut (2,5 minuty na každé straně) rozehrávat a zahřívat míček na kurtu, kde se zápas bude hrát. Když dojde během zápasu k výměně míčku nebo když zápas pokračuje po určité prodlevě, mohou hráči zahřát míček na teplotu potřebnou pro hru. Míček může být zahříván kterýmkoliv z hráčů během jakékoliv přestávky v zápase. 

 

§13 PODÁNÍ

Hra začíná podáním. Hráče, který bude podávat jako první losujeme minihrou Kámen, nůžky, papír. Podávající pokračuje v podání, dokud neprohraje výměnu, kdy dojde ke ztrátě podání „HAND OUT“ a podávajícím se stane soupeř. Hráč, který vyhrál předchozí hru, podává jako první v následující hře. Na začátku každé hry a vždy, když dojde ke změně podávajícího, může podávající využít libovolnou stranu pro podání. Po vítězné výměně pak podávající vždy pokračuje podáním z opačného pole pro podání. Při podání se musí hráč dotýkat alespoň částí své jedné nohy podlahy uvnitř pole pro podání. Aby bylo podání dobré, musí míček letět přímo na přední stěnu nad podávací čáru a pod outovou čáru a odrazit se od ní tak, aby dopadl (pokud není zahrán z voleje) na podlahu uvnitř zadní čtvrtiny kurtu v protější polovině kurtu podávajícího hráče, včetně případů, kdy se mezi odrazem od čelní stěny a dopadem na podlahu do vymezeného prostoru míček dotkne jakékoli boční, anebo zadní stěny. 

 

§14 SPRÁVNÝ RETURN

Return je správný, když je míček, dříve než se dvakrát odrazí od podlahy, zahrán správně na přední stěnu nad Tin a pod outovou čáru, aniž by se přitom nejdříve dotkl podlahy. Míček se může odrazit do boční nebo zadní stěny předtím, než dosáhne přední stěny. Return není správný, když je „NOT UP“ (míček je odehrán poté, co se více než jednou odrazil od podlahy nebo je nesprávně zasažený - tažený raketou nebo je zasažen dvakrát na raketě), když je „DOWN“ (míček po odehrání zasáhne před přední stěnou podlahu nebo tin) nebo je „OUT“ (míček zasáhne stěnu na outové čáře nebo nad ní). 

 

§15 VÝMĚNY

Po správném podání se oba hráči střídají v odehrávání míčku, dokud se jeden z nich zahraje nesprávný return. Výměna se skládá z podání a určitého počtu správných returnů. Hráč získá výměnu, pokud se jeho soupeři nepodaří správně podat nebo zahrát správný return, nebo když se míč předtím, než se jej hráč pokusí odehrát, dotkne soupeře (včetně rakety a oblečení), který není na řadě odehrát úder. Poznámka: Hráč by nikdy během výměny neměl odehrát míček, pokud existuje nebezpečí zasažení soupeře míčkem nebo raketou. V takovém případě se hra zastaví a výměna se buď opakuje („LET“) nebo je soupeř potrestán („STROKE“).

 

§16 ZASAŽENÍ SOUPEŘE MÍČKEM

Jestliže hráč odehraje míček, a ten před zasažením přední stěny zasáhne soupeře, jeho raketu nebo oblečení, hra se zastaví. Když by return byl správný a míček by zasáhl přední stěnu, aniž by se předtím dotkl jiné stěny, hráč získává výměnu, za předpokladu, že neprovedl„otočku“. Když míč zasáhl nebo by zasáhl libovolnou jinou stěnu a byl by správný (zasáhl by poté přední stěnu), výměna se opakuje – nový míček („LET“). Když by return nebyl správný, hráč výměnu ztrácí.

 

§17 BRÁNĚNÍ VE HŘE

Když je hráč na řadě odehrát míček, má právo, aby mu v tom jeho provedení soupeř nebránil. Aby se soupeř vyhnul bránění, musí hráči umožnit nerušený přímý přístup k míčku, korektní výhled na míček, prostor k provedení úderu a volnost k zahrání míčku kamkoliv na přední stěnu. Hráč, jestliže mu soupeř brání ve hře, může toto bránění akceptovat a pokračovat ve hře nebo může hru zastavit. Když hrozí srážka se soupeřem nebo zasažení soupeře raketou nebo míčkem, je vždy vhodné hru zastavit. Jestliže je hra zastavena z důvodu bránění, mělo by se postupovat podle těchto obecných pokynů:

Hráč má právo na nový míček ("LET"), jestliže by mohl odehrát správný return a soupeř se snažil bránění vyhnout.

Hráč nemá právo na nový míček („LET“) a ztrácí výměnu, jestliže by nemohl odehrát správný return, nebo jestliže akceptoval bránění a hrál dál nebo jestliže bylo bránění natolik minimální, že neovlivnilo přístup k míčku a jeho odehrání.

Hráč má právo na „STROKE“ (t.j. získává výměnu), jestliže se soupeř nesnažil maximálně vyhnout se bránění nebo jestliže by hráč zahrál vítězný return nebo jestliže by hráč zasáhl soupeře míčkem letícím přímo na přední stěnu.

 

§18 NOVÉ MÍČKY – LETY

 Za nový míček („LET“) se považuje výměna, kterou nezískal ani jeden hráč. Výměna se nepočítá do skóre a podávající hráč znovu podává ze stejného pole pro podání.

Kromě situací popsaných již v odstavcích výše, může být nový míček („LET“) umožněn i za dalších okolností. Například nový míček („LET“) může být umožněn, když se míček ve hře dotkne nějakého předmětu ležícího na podlaze nebo když se hrající hráč zdrží odehrání svého úderu z důvodu přiměřené obavy z poranění soupeře. Nový míček („LET“) musí být umožněn, jestliže přijímající hráč není připraven ke hře a nepokusí se příjem podání odehrát nebo když míček praskne během hry.

 

§19 POKRAČOVÁNÍ HRY

Jakmile hráč začal podávat, hra by měla v každé hře plynule pokračovat. Mezi koncem jedné výměny a začátkem další výměny by neměly být žádné prodlevy. Mezi jednotlivými sety je vždy umožněn interval 90 vteřin. Hráčům je dovoleno vyměnit části oblečení nebo vybavení, jestliže je to nutné. Hráč, který ani po 2 napomenutích nebude dodržovat maximální pauzu mezi sety v délce 90 vteřin, bude zkontumován 8:0. Každý hráč je povinnen si ve svém vlastním zájmu délku pauzy hlídat.

 

§20 UKONČENÍ UTKANÍ

Zápas je ukončen po odehrání všech 8 setů, případně 9 setů - pokud byla po 8 setech remíza 4:4. Pokud jeden z hráčů nebude schopný pokračovat ve hře (zranění apod.), vyhrává soupeř kontumačně.

 

§21 KONTUMACE UTKÁNÍ

Kontumace budou uznávány ve prospěch aktivních hráčů, tedy těch, kteří se snažili zápasy domluvit, kteří dorazili na kurt atd. Pokud hráč nebude reagovat na 3 telefonické výzvy k domluvení termínu utkání ve třech různých dnech, je potřeba toto nahlásit předsedovi prostřednictvím emailu dcasl@gmail.com. Tomuto hráči budou následně kontumovány všechny zápasy v následujícím měsíci. Pokud je zápas domluvený a jeden z hráčů se bez omluvy alespoň 1h před zápasem nedostaví, zápas se kontumuje 8 : -8 ve prospěch hráče, který na kurt dorazil. Hráč, který byl připravený na kurtu tak získává 8 setů a hráči, který se nedostavil je naopak 8 setů odebráno. Pokud by hráč v jedné sezóně 3x bez omluvy nedorazil na kurt, bude s okamžitou platností pro danou sezónu ukončen. Pokud utkání začne a jeden z hráčů se zraní tak, že není schopen zápas dohrát, kontumuje se utkání 8:0 ve prospěch hráče, který byl zápas schopen dohrát. Pokud bude hráč trpět dlouhodobým onemocněním nebo úrazem nebo z jiných důvodů není schopen dlouhodobě hrát, kontumují se jeho zápasy automaticky ve prospěch soupeře stavem 8:0. 

 

§22 INDISPOZICE HRÁČE

Pokud je hráč dlouhodobě zraněný, nemocný nebo je jinak indisponován a nemůže dlouhodobě hrát, musí tuto skutečnost nahlásit předsedovi na email dcasql@gmail.com. Zápasy, ke kterým hráč díky svému zranění nenastoupí, budou kontumovány ve prospěch soupeře viz §21-KONTUMACE UTKÁNÍ. 

 

§23 NOVÝ HRAČ, UKONČENÍ HRÁČE

Nový hráč může nastoupit kdykoliv během sezóny a to po zaplacení startovného v plné výši. Technicky je hráč nasazen od 1.dne následujícího měsíce po zaplacení startovného a to buď na poslední místo poslední tabulky nebo tzv. na Divokou kartu viz §24. Každý hráč má právo z ligy odstoupit na základě relevantních důvodů s tím, že svůj odchod oznámí předsedovi na email dcasl@gmail.com s odůvodněním jeho odstoupení. Technicky bude hráč ukončen ve 24:00 poslední den v měsíci, kdy svůj odchod z ligy oznámil. Systém s ním tedy do dalšího kola nebude počítat a všichni hráči, kteří se v tabulkách nachází pod odcházejícím hráčem postoupí v novém kole o jednu pozici směrem nahoru. Odchozí hráč nemá nárok na vrácení startovného ani na jeho poměrnou část. Pokud jakýkoliv hráč není v lize aktivní po dobu 2 po sobě jdoucích měsíců a ani se neomluvil a nekomunikuje s hráči, může být předsedou s okamžitou platností ukončen.

 

§24 NOVÝ HRAČ - DIVOKÁ KARTA

O divokou kartu (DK) může požádat kterýkoli nový hráč. V daném měsíci mohou být takto zařazeni max. dva hráči na DK, přičemž v jedné tabulce může být vždy pouze jeden hráč na DK. Je-li více zájemců o DK do určitě tabulky, má přednost dříve podaná přihláška (projevení zájmu informováním předsedy o takovém nasazení). Pokud je více zájemců o DK než dva, mají přednost opět dříve podané přihlášky, ostatní hráči buď musí začít v poslední tabulce, nebo počkat na další kolo ligy. Každý hráč může v průběhu soutěžního ročníku požádat o DK pouze jednou (výjimky z těchto pravidel může povolit předseda např. pro hráče, kteří přerušili svou účast v soutěži ze zdravotních důvodů). 

Pro hráče, který odehrál dané kolo se statutem DK, platí tato speciální pravidla:

- pokud hráč s DK vyhraje svou tabulku dle standardního hodnocení: postoupí do vyšší tabulky. Spolu s ním postoupí ještě druhý nejlépe umístěný hráč (toto však neplatí, pokud je ve vyšších tabulkách více DK - potom postupuje pouze vítěz). Do nižší tabulky pak sestoupí dva hráči umístění na 5. a 6. místě a do tabulky s DK postoupí pouze vítěz nižší tabulky, čímž se upraví počet hráčů na 5. Stejným způsobem je postupováno i v dalších nižších tabulkách, tak aby se počet hráčů upravil na pět (výjimka může nastat v případě odstoupení hráče ze soutěže v některé z nižších tabulek nebo přímo ve tabulce s DK). Pokud je více DK ve vyšších tabulkách mohou z nižších tabulek sestupovat až 3 poslední hráči.

- pokud hráč s DK skončí na 2.místě v tabulce dle standardního hodnocení: v tabulce zůstává. Do vyšší tabulky postupují hráči na 1. a 3.místě tabulky, do dané tabulky postupuje pouze vítěz nižší tabulky apod. i v nižších tabulkách, aby byl upraven počet hráčů v tabulkách na pět. Výjimky mohou opět nastat při větším počtu DK nebo při odstoupení některých hráčů – řešení takovýchto výjimek je pak v kompetenci předsedy ligy, přičemž se vždy musí dodržet pravidlo, že vítěz tabulky má právo postupu do tabulky vyšší.

- pokud hráč s DK skončí na 3. a horším místě v tabulce dle standardního hodnocení: sestupuje do poslední tabulky (jde-li o hráče, který již ligu hrál, pak tento hráč sestupuje o dvě tabulky níže, než je skupina, z níž o statut DK zažádal - v této tabulce má pak i v dalším kole statut hráče s DK a uplatňují se na něj tatáž pravidla). Postupy a sestupy mezi tabulkami jsou v tomto případě standardní (resp. stejná jako výše). 

žádný hráč při utkání s hráčem na DK nesbírá body do celkového žebříčku a to ani hráč s DK samotný. Všichni soupeři z dané tabulky jsou povinni se k nově nasazenému hráči s DK chovat stejně, jako jakémukoliv jinému standardnímu hráči ligy a to včetně vstřícného jednání při domlouvání a odehrání zápasů a to i přesto, že za taková utkání nebudou sbírat body do celkového žebříčku. 

volba tabulky, do které bude hráč s DK nasazen je na předsedovi soutěže, který tak učiní s ohledem na herní kvalitu žadatele. Tuto kvalitu posoudí na základě diskuze, předchozích zkušeností nebo odehrání samostatného utkání s žadatelem po předchozí domluvě. 

 
Výjimku z těchto pravidel může povolit předseda ligy, pokud se např. uvolní místo v jiné tabulce ligy (ale v zásadě nižší než kde hráč s DK hrál).

 

§25 STARTOVNÉ

Každý hráč musí uhradit startovné ve výši 500,- Kč/sezónu. Výjimkou je 13.sezóna, kdy hráči, jenž řádně zaplatili v 11. nebo 12.sezóně, nemusí kvůli pandemii koronaviru a nedohrané 11. a 12. sezóně startovné platit. Za 13.sezónu tak budou platit pouze noví hráči. Startovné musí být uhrazeno pouze platbou na transparentní účet uvedený na webových stránkách a v oznámeném termínu. Pokyny pro platbu jsou vždy zveřejněny v aktualitách na webových stránkách www.dcasl.cz (vpravo). Hráč, který neuhradí do stanoveného termínu startovné, nemůže v lize nastoupit. Avšak může kdykoliv v sezóně využít své právo na nasazení nového hráče a po zaplacení startovného může nastoupit od dalšího měsíce po zaplacení startovného viz §23-NOVÝ HRÁČ, UKONČENÍ HRÁČE. Hrazení startovného nenechávejte na poslední chvíli. 14 dní před vypršením lhůty úhrady bude zaslána emailem přátelská upomínka k platbě. 7 dní před vypršením lhůty úhrady budou neplatící hráči informováni formou SMS. 3 dny do vypršení lhůty úhrady bude předseda jednotlivé neplatící hráče telefonicky kontaktovat, aby připomněl startovné. Nejpozději 7 dnů před termínem úhrady je možné kontaktovat předsedu v případě špatné finanční situace a domluvit si termín splátek.

 

Všem nám přeji příjemnou zábavu a hodně štěstí na kurtu!

předseda Jan Šulc